poniedziałek, 13 listopada 2017

Najlepszy żurek wegetariański

Składniki na ok. 5 litrowy garnek:
- zakwas żurku (3/4 litra)
- ziemniaki (6 dużych)
- tofu wędzone (kostka)
- cebula (3sztuki)
- majeranek (dużo)
- sól (ile kto lubi)
- maggi (wiem, że grzeszę, ale z niczym innym żurek tak mi nie smakuje)

Ziemniaki kroimy w kostkę i wrzucamy do wrzącej, osolonej wody (wrzucanie wszystkiego do
gotującej się wody to mój nawyk z gotowania wg. 5 przemian). Na patelni rozgrzewamy trochę masła, by zeszklić cebulę, (gdy tłuszczu zaczyna brakować jak dolewam trochę wody), następnie dodajemy majeranek i tofu wędzone, pokrojone w kostkę. Kiedy wszystko się podsmaży/poddusi - wrzucamy całość do gotujących się ziemniaków. Chwilę gotujemy. Na koniec wlewamy zakwas.
Uwaga! Dwa razy zdarzyło mi się kupić gotowy zakwas w sklepie i zepsułam cały żurek. Od tamtej pory zawsze mam w lodówce małą ilość zakwasu z poprzedniego razu. Gdy wiem, że będę robić żurek, 3-4 dni wcześniej wyciągam zakwas z lodówki, przelewam do większego słoika, dodaję mąkę żurek, zimną wodę, nakładam na słoik wieczko (nie trzeba zakręcać) i zostawiam na szafce.

Zanim wleję całość do garnka, znowu odlewam małą ilość do małego słoiczka i trzymam w lodówce do następnego gotowania:) Zakwas może stać w lodówce bardzo długo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz